اگر شما از دسته افرادی هستید که به شلوار های رنگ و رو رفته و کمرنگ علاقه مندید و یا شلوار قدیمی رنگ تیره ای دارید که دنبال روشن کردن رنگ شلوار جین تان هستید با این مقاله رخت همراه باشید.

بهترین روشی که برای روشن کردن شلوارجین وجود دارد استفاده از سفید کننده ها و وایتکس می باشد. مزیت اصلی و مهم استفاده از این مواد قابلیت طرح دادن و و فشن تر کردن شلوارجین است. همانطور هم که میدانید در عصر جدید هر چه شلوار جین زاپدار ترو رنگ رفته تر باشد پر طرفدار تر و موافق مد روز است.

چند نکته مهم در رابطه با استفاده از سفید کننده ها

نکته اصلی و حائز اهمیت: حتما حتما به جنس و تراکم پارچه توجه کنید چراکه سفید کننده ها در برخورد با جنس ضعیف باعث پوسیدگی و پاره شدن شلوار میشود البته این نکته برای کسانی که قصد دارند شلوارشان علاوه بر روشن شدن زاپدار و پاره بشودبرعکس است.

همچنین بخوانید: چگونه شلوار جین را زاپدار کنیم؟

استفاده از وایتکس

اگر قصد دارید شلوار جین را با سفید کننده تغییر رنگ دهید، اینجا ما با چهار مرحله بسیار راحت به شما آموزش میدهیم:

مواد لازم:

وایتکس

آب

سطل (یا سینک ظرف‌شویی)

مرحله اول

ابتدا سطل را پرآب کنید، وایتکس را به آب اضافه کنید، نسبت آن باید 3 به 1باشد

نکته:این روش نه تنها برای جین بلکه برای انواع پارچه کتان، پنبه، ابریشم و پلی استر نیز مناسب است

مرحله دوم

برای آنکه بتوانید شلوار جین را به صورت یکدست سفید کنید، باید آن را از وسط تا کنید و سپس درون محلول آب و وایتکس قرار دهید، اما اگر میخواهید فقط قسمتی از شلوار، مثلا فقط قسمت ساق را روشن کنید، فقط قسمت ساق شلوار را وارد محلول کنید.

احتیاط:  حتما در حین کار با وایتکس از دستکش و ماسک استفاده کنی...

نکته کلیدی: دقت کنید وایتکس روی لباس مرطوب خیلی بهتر جواب میدهد، پس اول شلوار جین را با آب ولرم بشویید سپس آنرا وارد محلول آب وایتکس کنید.

مرحله سوم

برای آن که وایتکس به خوبی روی شلوار جین اثر بگذارد، باید بین ۱ تا ۳ ساعت به آن زمان بدهید. در یک بازه زمانی مشخص هرچندوقت یکبار آن را تکان دهید. البته با توجه به جنس شلوارتان و سلیقه خودتان این زمان متغییر است.اگرمیخواهید شلوارتان کمی روشن شود زمان کمتر مثلا یک ساعت اما اگر رنگ شلوار انتخابیتان تیره است یک روز هم ممکن است زمان ببرد.

مرحله چهارم

اگر به رنگ دلخواه خودتان رسیدید، شلوار را از محلول خارج کنید و برای اینکه بهتر آبشکی شود که اثری از وایتکس روی آن نماند داخل لباسشویی بیندازید زیرا که ممکن است باعث حساسیت پوستی بشود.

امیدوارم این مقاله رخت هم برای شما مفید بوده باشد

شما میتوانید انواع شلوار جین در همه رنگ و همه مدل را در وبسایت رخت مشاهده کنید